22-11-2013 - Reisverslag uit Guelph, Canada van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 22-11-2013 - Reisverslag uit Guelph, Canada van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

22-11-2013

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

23 November 2013 | Canada, Guelph

Alweer een hele leuke dag gehad. Het regende een groot gedeelte van de dag, maar daar hadden we niet veel last van.
Al en Wendy kwamen ons om 9.30 uur ophalen. Guelph is een universiteitsstad. Een keer per jaar is er op de universiteit een fair, een soort van braderie met handgemaakte Canadese producten. Het was al leuk om een universiteitsgebouw in te gaan, we waren zeer verbaasd hoe het er uit zag en hoe aan alles is gedacht. In het gebouw waar wij waren, was van alles voor de studenten: een bank, een reisbureau, starbucks, een kapper, een tandarts, een chiropractor, noem het maar op. Goed georganiseerd. De braderie was zeer uitgebreid, ook nu keken we onze ogen weer uit. Prachtige spullen, maar wel wat prijzig. Toch lekker "geshopt" ;) Hierna geluncht in Guelph in en restaurant, genoemd: Atmosphere. Errug lekker, zelfgebakken brood, heerlijk beleg en een mooie salade. Lekker glas wijn erbij en een espresso toe. Goed gesprek gehad, we hebben er zeker bijna twee uur gezeten. Hierna de grote kerk van Guelph bezocht; Church of our Lady. Prachtige kerk, mooi glas in lood, de bekende beelden en schilderijen, zoals je in een RK kerk ziet. Iemand speelde orgel, alles klopte.
Vervolgens naar een bank gegaan, want onze pegels raakten op (van al dat shoppen) en een grote supermarkt in geweest. Dat is ook zoiets: groot,groot, groot. Echt , je komt ogen tekort.
Toen gingen we naar een autobedrijf, want Leah, dochter van Al en Wendy had een auto gekocht en de auto waar ze mee kwam moest door Al naar huis worden gereden. Met drie auto's naar het huis van A&W gereden, daar koffie gedronken en vervolgens naar Tim (jongste neef) en Darlene (zijn vrouw) gegaan, een ritje van een half uur. Onderweg veel versierde huizen gezien, erg leuk! Tim and Darlene hebben een prachtig huis, ook weer net zoals in de film. We hebben er heerlijk gegeten en een gezellige tijd met elkaar doorgebracht. Fleur vindt het hier met de dag leuker. De familie is zo gastvrij en we voelen ons erg thuis. Fleur vindt Canada helemaal te gek. (oh, help) Op dit moment zit ik lekker op de bank mijn blogje te schrijven, was in de machine, glaasje wijn naast me, wat wil je nog meer? Fleur is met Caleigh en haar vriendinnen uit en wij gaan straks ons mandje in. Trusten.

  • 23 November 2013 - 11:10

    Marly:

    hoi allemaal, het mag dan koud zijn maar deze tijd is prachtig met al die versierde huizen en kerstsfeer, heerlijk om te lezen dat jullie volop genieten, ik zie jullie echt met verbazing naar al die pracht kijken en dat eten dat blijft je verbazen!.
    Met Aart en Beb lig je altijd in een deuk, ik moest gelijk aan het verhaal van mijn moeder denken toen ze al meer dan 10 jaar in de korenbloemstr woonde, vraagt een man naar magnoliastraat, terwijl mijn moeder voor haar huis stond zegt ze ik weet het niet ik woon hier net, komt ze hem later weer tegen zegt hij de straat is hier om de hoek", zegt ze dat ik dat niet weet ik woon hier al 10 jaar, gelijk bedenkt ze dat ze daarvoor heel iets anders heeft gezegd met een blos op haar wangen maakte ze zich snel uit de voeten(ha, ha)
    veel plezier en dikke zoen voor jullie,
    Marly

  • 23 November 2013 - 11:38

    Ma:

    Ik zie Fleur nog emigreren.

  • 23 November 2013 - 16:23

    Carla:

    Wat eten jullie toch veel, en allemaal even heerlijk, ben ik vreselijk aan het lijnen, bah!
    Fleur je blijft wel in Nederland hoor!
    Het is hier veel gezelliger, ik wens jullie nog veel plezier.

    Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Guelph

Canada

Hoera, we gaan naar Canada.
Deo, Fleur en ik.
Tante Bep wordt 90 jaar en dat gaan wij meevieren.

Recente Reisverslagen:

26 November 2013

26-11-2013

25 November 2013

25-11-2013

25 November 2013

24-11-2013

24 November 2013

23-11-2013

23 November 2013

22-11-2013
Anneke

Actief sinds 09 Sept. 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 27983

Voorgaande reizen:

04 Maart 2017 - 05 April 2017

Nieuw-Zeeland met Ruud en heleen

13 November 2013 - 28 November 2013

Canada

04 November 2012 - 29 November 2012

Australië november 2012

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: