26 November - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 26 November - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

26 November

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 November 2012 | Australië, Brisbane

Vanmorgen vroeg opgestaan en jawel hoor, weer een stralende dag, wat boffen we toch ontzettend. Al onze spullen weer in de Camper en naar het huisje van Ruud en Heleen gereden. Ontbeten en toen werd het tijd om afscheid te nemen (lastig). Afgemeld bij de receptie en even geblérd in de Camper. Ik haat afscheid nemen!
Onderweg naar Brisbane! Horloge een uur terug gezet, het tijdsverschil met Nederland is nu 11 uur.
Anderhalf uur later waren we op de Big 4 Camping. Gesetteld en aan de koffie, daarna lopend naar een winkelcentrum, eten voor vanavond gekocht en weer terug, best een eind lopen en snikheet, ik denk zeker meer dan 30 C. We pakten om 13.00 uur de bus naar Brisbane. Een stief kwartier lopen vanaf de Camping naar de bushalte en de rit met de bus duurde een half uur. In Brisbane aangekomen eerst op zoek gegaan naar de City Cat. Door Brisbane kronkelt een rivier en op die rivier vaart o.a. de City Cat en ons buskaartje was nog twee uur geldig om deze boot te nemen. Heerlijk op het water, lekker koel en wat een mooie dingen weer om te zien.
Na de boottocht ontdekten we het Mercure hotel waar we morgen logeren. Wat heerlijk: het ligt midden in het centrum, komt dat even goed uit voor morgen. Wij even naar binnen, prachtig hotel en gevraagd of we 's morgens al de koffers konden brengen en het antwoord was, zoals we wel een beetje gewend zijn van de aussies: No worries!
Daarna rondgelopen door het centrum, wat een gezellige en mooie stad zeg! Leuke winkels, veel restaurantjes, terrassen, mooi aangelegd, schoon en fris. Veel chinezen, dat dan weer wel. Nog even naar het infocentrum geweest en voor morgen alvast kaartjes gekocht voor de Hop On Hop Of bus, gaan we weer lekker hoppen.
Ik verheug me ook op Brisbane by night. Omdat we midden in het centrum zitten, kunnen we ook 's avonds nog even op stap. Het wordt hier vrij snel donker, om half acht is het al helemaal donker en dan volgt er nog een lange zwoele avond. Wat zal dat straks wennen zijn brrrrrrr ik moet nog even niet aan die kou denken.
Terug met de bus, wat schetst onze verbazing? Ze staan netjes in de rij op de bus te wachten!!!! Niet te geloven.
Vannacht de laatste nacht in ons knusse Campertje, morgen gaan we hem vroeg wegbrengen, dan hebben we de hele dag nog.
Ruud en Heleen: goede reis morgen terug naar Nieuw-Zeeland en wat hebben we het leuk gehad hè? Het was reuze gezellig!

• 26 November 2012 - 12:14

Ruud En Heleen:

Ja, wij hebben het ook heel erg leuk gevonden. We hebben een lange wandeling gemaakt door Coolangatta, Twin Cities bezocht en herinneringen opgehaald van deze fantastische week. Groeten aan iedereen en liefs van ons. Tot Ziens!