18 November - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 18 November - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

18 November

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 November 2012 | Australië, Coffs Harbour

Vannacht heeft het de hele nacht geregend en het regende nog steeds toen we opstonden. Dan ga je kleine dingen waarderen, zoals het stuk beton waar de Camper op staat, zodat je niet meteen op het zompige gras staat en dat blok C (klinkt echt eng) waar de toiletten en douches zijn, niet ver van de Camper af staat.
We vertrokken om half negen richting Coffs Harbour. Na ongeveer 100 km werd het droog en ging de zon zelfs schijnen, hoe blij kan je dan zijn. Want echt, alles ziet er een stuk leuker uit als de zon schijnt. Het was ook een mooie weg, veel bomen, weilanden, koeien, kalfjes en langs leuke dorpjes gereden.
Wat een mooie camping!!! De mooiste tot nu toe.
Bij de receptie aangekomen werden we uiterst vriendelijk geholpen door een jonge dame. Ze had een zeer slecht gebit, fietsenrek van boven en aan de onderkant mistten er een paar tanden. We konden nergens anders meer naar kijken. Verder vreselijk in de lach geschoten toen ik de bevestigingsbon zag; stond op naam van Dale Pandergeld. Bijzonder grappig.
We hebben ons de luxe gepermitteerd om weer een eigen WC en doucheruimte erbij te nemen. Heerlijk, wat een verschil en lekker schoon!! Dat gaan we vanaf nu voortaan doen, ik heb het gehad om met je handdoek en je toilettas naar de doucheruimte te lopen.
Nadat we ons geïnstalleerd hadden zijn we naar de zeekant gelopen, winkeltjes, restaurantjes, heel gezellig. We wilden een kamelenritje doen, maar dat was voor vandaag afgelast. Gisteren heeft het hier namelijk heel veel geregend: 7 mm. Zijn wij blij dat het vandaag zulk mooi weer is!!
Voor lunch fish and chips gegeten, alleen dan zonder de fish. We kwamen er niet uit welke fish we moesten nemen en omdat ik doodsbang voor graten ben, namen we alleen de chips maar. Echt weer iets voor ons.
Maar het was erg lekker.
Op de terugweg een mooi park in gegaan en de Mangrove boardwalk gelopen. Een houten vlonder pad over het water met om je heen allemaal Mangrovebomen. Heel apart. Daarna een heel eind langs de branding gelopen, we hebben de kilometers weer gemaakt voor vandaag. Prachtig weer, zonnig en lekker warm. Tot slot gezwommen in het zwembad van het park. Terug bij de Camper, komt er een medewerker van het park zich voorstellen; I am Martin en ik ben hier de hele nacht. Spannend hoor Martin.
Oh, ja, dat vergeet ik steeds; de palmbomen! Ik had er geen idee van dat er in Australië palmbomen waren. In ieder geval in het gedeelte waar wij komen. Heel mooi, doet zo tropisch aan. Tot morgen.

Jeroen:

Leuk om al die verslagen te lezen, en wat maken jullie veel mee daar. Doe de groeten aan de mensen van