23-11-2013 - Reisverslag uit Guelph, Canada van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 23-11-2013 - Reisverslag uit Guelph, Canada van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

23-11-2013

Blijf op de hoogte en volg Anneke

24 November 2013 | Canada, Guelph

Een relaxte zaterdag.
Toen we wakker werden, was alles wit buiten, een heel pak sneeuw!!!
Vanmorgen naar St. Jacobs Market gegaan, een grote overdekte markt waar veel mennonieten hun spullen verkopen. Lekker "geshopt". Hierna naar een Mall gegaan, zeg maar heel groot winkelcentrum, beetje rondgelopen, Caleigh moest een nieuwe telefoon kopen, dus een heeeele grote Apple Store in gegaan. Ook de kerstman nog gezien. Toen geluncht bij restaurant The Marine. Prachtig gelegen aan een meer en natuurlijk, hoe kan het ook anders, zooooo lekker gegeten. Ik zal straks op een streng dieet moeten.....zucht.
Vanmiddag een poosje op bed liggen lezen en tot onze schrik in slaap gevallen, zeker twee uur geslapen. We zullen het wel nodig gehad hebben, het was een drukke week, we hebben zoveel gedaan en gezien.
Om 17.30 reden we naar een kerk waar een "Betlehem walk" was. De mensen daar hebben er veel werk van gemaakt, alles was in de sfeer van die tijd gemaakt. Je werd zogenaamd door een herder rondgeleid om de weg naar Betlehem te vinden en uiteindelijk bij de stal met Jozef en Maria en het kindeke te eindigen. Heel leuk gedaan. Veel levende dieren, duiven, kippen, een gans, kalkoen, schapen, geiten, ezels en kamelen. Heel mooi gedaan, bijzonder!!
Inmiddels zijn we weer thuis, een rustige avond voor ons vanavond. Fleur gaat met een paar nichten en neven uit, de oudjes gaan bankhangen. Op dit moment kijken we naar een ijshocky-wedstrijd. IJshocky hoort bij Canada. Wat voetbal voor ons is, is ijshocky voor Canada.
Morgen weer een stuk rijden in de auto, we hoppen morgen de grens over bij de Niagara Watervallen richting Buffalo. We zijn heel benieuwd hoe het bij de grens zal gaan. Twee jaar geleden werden Deo en ik helemaal ondervraagd. We gaan het zien, jullie horen het morgen.

• 24 November 2013 - 14:07

Ma:

Nu al volop winter daar. Hier gelukkig nog niet. Hadden jullie genoeg warme kleding meegenomen ?