15-11-2013 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 15-11-2013 - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

15-11-2013

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 November 2013 | Canada, Toronto

Vandaag weer een heerlijke dag in Toronto gehad. Mooi weer, iets minder koud. Na wederom een bijzonder smakelijk ontbijt, togen wij weer met de benenwagen downtown. De Hop on Hop off bus vertrok om 10.00 uur vanuit het centrum. De eerste Hop off voor ons was Casa Loma, een kasteel aan de rand van Toronto, gebouwd door Sir Henry Mill Pellat, een prominente financier, industrialist, en militair, die in 1911 de opdracht gaf het kasteel te bouwen, het duurde 3 jaar om het af te maken en hij heeft er maar 10 jaar met zijn vrouw gewoond voor hij financiëel ten gronde ging. Prachtig om te zien, een weldadige luxe voor die tijd. Weer op de bus gehopt en door naar Chinatown, je waant je in een andere wereld en over Kensington market gelopen, een straat met allerlei alternatieve winkels. Verder gehopt en uitgestapt bij de distillery, een voormalig fabrieksterrein omgebouwd tot een trendy voorgangersgebied met mooie winkels, café's en restaurants. Erg leuk. De bus weer genomen tot het punt waarvan we terug naar ons B&B zijn gelopen. Om 15.30 uur werden we opgehaald door Ron (een van mijn neven), Mandy en Nick (zoon). Wat een hartelijk weerzien!!! Heerlijk gegeten in een restaurant waar de oudste zoon Ben werkte.Wat een schik met elkaar gehad, dikke pret. Fleur en ik lagen in een deuk om het nederlands wat Ron sprak, dat klinkt zooo grappig. Na het eten nog naar de distillery geweest wat prachtig verlicht was, al helemaal in de kerstsfeer. We liggen nu moe maar voldaan van de dag in bed. Morgen worden we door Ron en Mandy opgehaald en gaan we verder logeren bij mijn nicht Caroline en haar man Bruce. Morgen vieren we ook de verjaardag van tante Beb, zeg maar Betty. Welterusten.

• 17 November 2013 - 00:15

Ma:

Geweldig dat Chinatown hé.
    Pa ging er elke zaterdag heen, waar hij Chinese gevechtsfilms in de bioscoop ging zien.
    Morgen is dus het feest.
    Veel plezier !