22 November - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 22 November - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

22 November

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

22 November 2012 | Australië, Gold Coast

Vandaag een superdag! Mooi weer, zoveel gezien, ik weet bijna niet waar ik moet beginnen.
Vanmorgen met zin vieren ontbeten. Deo en Ruud gingen weg met de camper, op zoek naar een autoverhuurbedrjf. Teruggekomen met een blauwe Nissan Micra. Met deze auto vertrokken naar Tamborine Mountain. Vrij stijle stukken omhoog, de Micra had het zwaar. Bovenaan gekomen, prachtig uitzicht op de Gold Coast en het binnenland.Veel te doen in dit gebied, eerst koffiegedronken, beetje geslenterd, toen doorgereden naar een van de Bushwalks en deze gelopen; prachtig!! Het leek wel een tropisch regenwoud. Mooie wandeling, ik wou dat ik de geluiden ook mee kon sturen. Daarna gepicknickt en doorgereden naar een lookout, wat volgens sommigen de mooiste van de wereld is. Of dat zo is weet ik niet, maar het was mooi.
Daarna doorgegaan naar de Gold Coast zelf.
Eerst gezwommen in de zee, man man, wat een belevenis; nog nooit zulke golven meegemaakt, heerlijk. Wat een kracht heeft het water. Ik kwam niet meer bij van het lachen, af en toe werd je helemaal meegesleurd. Ik lag helemaal in een scheur om Ruud, dat witte hoofd in die golven en iedere keer kopje onder. Vreselijk gelachen. Die golven...echt helemaal geweldig. En moe dat je er ervan werd, niet normaal meer, het was gewoon een work-out! Je had al je kracht nodig om overeind te blijven. Enorm van genoten. Onhandig weer aangekleed op het strand, je kunt je wel voorstellen hoe dat ging.
Hierna gingen we slenteren, met ons windhooskapsel.
Overweldigend, de gebouwen, winkels, trendy mensen, gelikte omgeving en bovenal de jonge mensen.We vielen een beetje uit de toon, want je zag voornamelijk jongelui. Echt een plek om te zien en gezien te worden. Meisjes in zeer korte broekjes en uitdagende topjes, jonge mannen, met de uitstraling van: kijk eens wat ik heb.....Gezellige drukte, veel te zien en weer heel veel palmbomen. Het was het begin van de schoolvakantie, dus heel veel schoolies, zo worden de scholieren genoemd. Er was 's avonds een dansfeest, dus de hele stad was vergeven van de schoolies. We spraken nog een groepje vrijwilligers, die legden uit dat zij er waren om losgeslagen jeugd op te vangen. Ze vertelden ook dat de jeugd die er was, hier voor een week was en dat zo'n week $ 4000,- kostte. Dus alleen voor de rijken.
Terug naar de camping gereden en ik was aan de beurt om te koken.
Een fantastische dag, ik kom woorden tekort.
Tot morgen.

• 22 November 2012 - 14:38

Loes:

Ben er weer even voor gaan zitten. Heerlijk leest het allemaal.......en met zus en zwager.Leuk.....
    Doe ze de groeten en nog even genieten. X Loes en Jaap

• 22 November 2012 - 21:52

Hans En Wil:

Hallo Anneke!
    Regelmatig lezen we je reisverslagen en we vinden het ontzettend leuk. De manier waarop je de dingen beschrijft is aanstekelijk en we kunnen het ons allemaal precies voorstellen hoe jullie dat ervaren.
    Doe de hartelijke groeten aan Heleen en Ruud en natuurlijk ook aan Deo van Wil en Hans van den Brink

• 23 November 2012 - 17:31

Carla:

Wat hebben jullie het heerlijk, leuk om m,n grote zus weer te zien, ik vind dat je het ontzettend leuk beschrijft allemaal, heb ik ook een beetje vakantie ver weg. het schiet alweer op voor jullie, jammer he!
    Maar aan alles komt een eind,nog heel veel plezier verder.gr Carla