21-9 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 21-9 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

21-9

Door: DeoenAnneke2

Blijf op de hoogte en volg Anneke

22 September 2011 | Canada, Ottawa

Vannacht heerlijk geslapen, fris weer op en om 8.30 uur in de auto gestapt en voordat we "downtown" gingen, hebben we eerst bij McDonalds ontbeten. Weer een ervaring rijker, het was nog lekker ook.
In de stad was het razend druk, we vonden een parkeergarage in de buurt van de Hop on, Hop off bustour met boottocht erbij.
De dag begon bewolkt, maar zodra we in de bus zaten brak de zon door en het bleef mooi weer. (wat een mazzel hebben we toch)
Ottawa is een prachtige stad, veel groen en mooie gebouwen. De parlementsgebouwen zijn schitterend. De straten zijn mooi en alles is ook zo schoon.
We zijn bij de beroemde ByWard Market de bus uitgestapt. Een reuze gezellige markt, buiten en binnen. Daar kwamen we twee veteranen tegen waar ik natuurlijk me op de foto ging. Ze waren beiden in Nederland geweest tijdens de 2e wereldoorlog. Een van de twee, de grootste, fluisterde me toe dat de Hollandse meisjes zo mooi waren en toen gaf hij me snel een kus, zo schattig!
Op de markt buiten geluncht; een soort van saucijzenbroodje, maar dan heel anders. Het was van bladerdeeg, gevuld met spinazie, kaas en kip. Erg lekker.
Toen verder op de bus tot de halte voor de boottocht. Ook dat was mooi, fijn dat het zo lekker warm weer was. Naar de boot toe was het een eind lopen met veel trappen af. Dat was voor Betty lastig met haar nieuwe knie, trap af gaat haar goed af, maar trap op een stuk minder. We zijn daarom aan de Québec-kant van de boot afgestapt en met een taxi weer terug naar het beginpunt gegaan. Daar aangekomen zijn we langs de eeuwige vlam van het Parlementsgebouw gelopen. Helaas waren we te laat om het gebouw zelf nog in te kunnen.
Vandaar terug gelopen naar de parkeergarage (gelukkig konden we het nog vinden) om in de drukke spits naar ons motel te rijden. Vlakbij ons motel staat een Swizz Chalet Restaurant en daar hebben we gegeten.
Deo en ik gaan straks nog een blokje om en dan vroeg het mandje in.
Morgen om 8.30 uur sharp maken we de (lange) terugreis naar Guelph: 524 Km..........

Maar......het is de moeite waard geweest. :)

• 29 September 2011 - 19:51

Marly:

Hi, hi, Anneke, je had sjans!!!