19-9 - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 19-9 - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

19-9

Door: DeoenAnneke2

Blijf op de hoogte en volg Anneke

20 September 2011 | Verenigde Staten, Watkins Glen

Vanmorgen om 8.15 uur vertrokken.
Bij Buffalo zijn we de grens over gegaan. Deze keer ging het wat makkelijker. Voordat je de douane doorgaat wordt de auto gefotografeerd. Vervolgens werden de vragen gesteld: waar kom je vandaan, waar ga je naartoe, wat ga je daar doen, hoe lang blijf je daar, komen jullie allemaal van Canada, zijn jullie familie? Deo en ik moesten onze zonnebrillen afdoen en de man bekeek ons even goed.Toen mochten we doorrijden.
Het was een lange rit vandaag, maar dan heb je ook wat. Mijn blaas wordt aardig getraind (zucht). Onderweg langs een van de "Fingerlakes: Cayuga Lake" vlak bij het plaatsje Ithaca gegeten http://nl.wikipedia.org/wiki/Finger_Lakes en gestopt bij de Taughannock Falls. http://www.taughannock.com/
Een prachtige omgeving en ook vandaag hebben we mooi weer gehad, wat treffen we het daarmee!
Uiteindelijk om 16.00 uur aangekomen bij het doel van vandaag: Watkins Glen.
Een typisch Amerikaans stadje met als attractie de Watkins Glen Gorge. Schitterend, in èèn woord.
A&B hebben ons bovenaan afgezet en wij hebben langs de gorge naar beneden gelopen, daar deden we ongeveer een uurtje over. Werkelijk een prachtig stukje natuur.
Daarna hebben een een motel gezocht, midden in het stadje, een beetje agnebbis, maar ja, wel schoon, dat dan weer wel.
Nog een hapje gegeten en nu lig ik in bed te schrijven.
Morgen weer vroeg uit de veertjes, dan gaan we richting Ottawa.
Wauw, wat zien we toch veel.

• 20 September 2011 - 11:47

Loes:

ja, ja genieten.Wij hebben gezeild en Jaap hing over de reling te kotsen(watje)windkracht 6 op het IJsselmeer.Zo, dit was mijn reisverslag.Morgen 2 nachten naar Ieper met onze zus en zwager.Kan pas volgende week weer kijken.....zucht....wat vrienden van ZIGGO!HONDEN zijn het..........gr. aan Aart en Bep X

• 29 September 2011 - 19:40

Marly:

Indrukwekkend die watervallen, kan je uren naar kijken, fijn voor jullie dat het zo mooi weer blijft, ook een mooi training voor je blaas met al dat gekletter.
    De douanebeambte viel vast voor je mooie ogen dat je zo snel mocht doorrijden