11-9 - Reisverslag uit Michigan City, Verenigde Staten van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 11-9 - Reisverslag uit Michigan City, Verenigde Staten van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

11-9

Door: DeoenAnneke2

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 September 2011 | Verenigde Staten, Michigan City

Vandaag stond helemaal in het teken van 9-11. De vlaggen hingen half stok en tijdens het ontbijt in het motel was op TV niets anders te zien. De TV's staan hier trouwens constant aan.
Wij vallen van de ene verbazing in de andere. Zoals ik al eerder schreef; alles is hier groter, ruimer, meer en ga zo maar door. We nemen zelfs senior meals, want we krijgen gewoon teveel. Ik ga voorlopig NIET op de weegschaal staan! Als je in een reataurant binnenkomt krijg je meteen al een glas water met ijsklontjes.Neem je koffie, (die niet te zuipen is, alleen bij Starbucks is het te doen)blijven ze je kop maar bijvullen en het kost niets extra's. Zo ook met cola of whatever, je krijgt free refills. Moeten ze in Nederland ook maar mee beginnen.

We zijn naar de Willow Creek Church gegaan. We hebben nog nooit zoiets gezien. Denk aan een hele grote kerk met alles erop en eraan: denk dan zeker 10 x groter. We hebben wederom onze ogen uit gekeken, groter dan groot, gewoon niet te beschrijven. Een gigantisch gebouw. De kinderen op zondagsschool krijgen een nummer op, zoveel kinderen zijn er. Zonder het juiste nummer krijg je je kind niet mee. We mochten de kinderruimtes niet zien vanwege de security!! Een compleet restaurant,een grote koffiehoek, een complete boekwinkel, enorme zithoeken en echt, allemaal even mooi en luxueus. Het was zo groot, ik kan het niet omschrijven, er waren zelfs twee roltrappen om naar de zaal te gaan. Overal in alle ruimtes grote schermen om te zien wat er in de zaal gaande was. Voor degenen die belangstelling hebben, kom tzt de foto's bekijken. Er was een ruimte voor nieuwkomers om kennis met de kerk te maken. Voor de dienst begon zijn we daar naar binnen gegaan. We namen koffie en er stond een tafel met allerlei gebak, koek, vers fruit. Werkelijk, wat een overdaad allemaal, niet normaal. Ik voelde me helemaal verloren en totaal overdonderd. Not my cup of tea, maar wel geweldig om mee te maken en te zien. Ook de dienst was helemaal 9-11. Bill Hybels sprak, hij is ook de oprichter van de kerk. Een parkeerterrein....niet te geloven. Ik hou er mee op het is gewoon teveel.

Vanuit de kerk zijn we wezen lunchen bij Ritzy's, een favoriet restaurant van Aart en Betty.Daarna weer teruggereden naar Michigan City en we slapen weer in een kingsize bed in een Quality Motel.

Morgen vroeg op, we moeten een eind rijden, terug naar Guelph en onderweg doen we het plaatsje Shipshewana aan.
Een Amish plaats.

Tot morgen. XX

• 12 September 2011 - 06:54

Loes:

Waauw.........zo te lezen genieten jullie........fijn hoor.
    Heel veel zien en ja, heel veel eten....
    Hier alles goed en ja wel een beetje herfstachtig. Nog een hele fijne tijd.
    X Jaap en Loes

• 13 September 2011 - 18:58

Marly:

Wat een indrukken!
    Emotioneel maar wel mooi om op 11-9 daar een dienst mee te maken, kunnen jullie wel in slaap komen na zo'n dag?
    En dan dat eten en drinken ja, het kan niet op, daar had ik ook veel plezier om, ha, ha, ontbijt, lunch of diner, neem er maar de tijd voor!