Zaterdag 1 April 2017 - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu Zaterdag 1 April 2017 - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

Zaterdag 1 April 2017

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

01 April 2017 | Nieuw Zeeland, Arthur’s Pass

Zaterdag 1 April 2017
Vanmorgen om 9:30 u vertrokken met de auto richting Arthur’s Pass.
Deo en ik wilden de Tranzalpine treinreis naar Arthur’s Pass doen, maar deze was wel erg prijzig……voor met z’n 2en meer dan $500 voor een retour. Uhm, nee dus.
Dus gingen we gezellig met zijn 4 en met de auto. En dat bleek wel zo leuk, want nu kon je hier en daar uitstappen.
Wat een prachtige rit, opnieuw de ervaring :” het schilderij waar je in en door rijdt.”
Onderweg verschillende malen bij de “outlooken” gestopt voor een fotomomentje.
Bij Castle Hill wat gewandeld en de enorme blokken steen bewonderd.
Net op tijd weg, want er werd een bus chinezen uitgeladen……met hun tablets en fototoestellen, overal op en af, vredestekens maken, in de lucht springen, noem het maar op……
Bij Arthur’s Pass een heerlijke pie gegeten, beetje rondgelopen en doorgereden richting het plaatsje Otita, waar een gloednieuwe weg is aangelegd.
Opmerkelijk was de weersverandering, het begon te regenen en het werd meteen een aantal graden kouder.
Toen we vervolgens omdraaiden om terug te gaan werd het beter en kwamen we weer in de zon en de warmte. Heel apart hoe dat werkt in de bergen.
Terug naar Christchurch en onderweg gestopt bij Craigieburn Forest Park. Prachtig met native bomen. Jammer van de wildkampeerders. Die zijn trouwens een plaag in Nieuw Zeeland, laten veel rommel achter, pleur maar in de natuur …..je flessen, papier en je uitwerpselen, bah! Beesten zijn het.
Veilig thuisgekomen, met dank aan Ruud :)
Nog twee dagen………