25 Maart 2017 - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 25 Maart 2017 - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

25 Maart 2017

Door: AnnekeZaterdag 25 Maart 2017

Blijf op de hoogte en volg Anneke

25 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Zaterdag 25 Maart 2017
Zo lekker geslapen met het geluid van de branding op de achtergrond…….
Vanmorgen vroeg in mijn nachtpon naar de zee gelopen en een foto van de zonsopgang gemaakt.
Ontbeten en om 9:30 u op pad gegaan.
Een mooi stuk gereden van Waihi Beach to Thames.
Onderweg een stukje Karangahake George Historic walkway gelopen. Indrukwekkend! Stukken van een historische goudmijn gezien, langs het toenmalige spoor gelopen en dat langs een prachtige rivier.
In Paeroa, waar een “world famous in New Zealand” limonade drank L&P (Lemon & Paeroa) vandaan komt, koffie gedronken bij, jawel, Mc Donalds :)
Vervolgens de rit van Thames naar Coromandel, oh men oh men, wat een mooie weg……
Langs de kust van de inham Firth of Thames, een weg met vele vele bochten. Hoe dichter we bij Coromandel kwamen, hoe heuvelachtiger het werd, tussen groene heuvels, zo ontzettend mooi, ik heb het al eerder gezegd, maar het is of je in een steeds veranderend schilderij rijd.
In Coromandel eerst een motel gezocht en wat gegeten.
Toen de Driving Creek Railway gedaan, zo kneuterig, krakkemikkig locomotiefje, dat het weer ontzettend leuk maakt en wat een uitzicht……adembenemend.
Terug in het stadje bij Four Square ( supermarkt) wat boodschapjes gedaan en een ijsje gegeten. ( alweer…. Tip Top ijs….zo lekker…..hoky poky smaak….)
Naar ons motel, we hebben twee riante kamers op beide hoeken van de galerij, lol, wat bijgekomen, beetje lezen, glaasje wijn, verhaaltje schrijven enz.
’s Avonds zijn Deo en ik nog een wandeling gaan maken down town voor een hamburger, kip en patat. Op tijd tussen de lakens, al die indrukken maken moeoeoeoe. Wat een fijne dag vandaag!