31 Maart 2017 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 31 Maart 2017 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

31 Maart 2017

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

31 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vrijdag 31 Maart 2017
Over de dag van gisteren is weinig bijzonders te melden, het was een reisdag.
Lang wachten op het vliegveldje in Tauranga, goede vlucht naar Christchurch, pizza’s gegeten en op tijd naar bed :)
Vanmorgen rustig opgestart, wat boodschappen gedaan, altijd leuk om naar de winkels te gaan.
Vanmiddag hebben Deo en ik de bus genomen naar het centrum van Christchurch. Heerlijk om daar rond te lopen, op het plein te zitten en mensen te kijken.
In het mooie park gelopen en een stuk langs de rivier the Avon, die door de stad loopt.
Prachtige herfstkleuren overal, paddestoelen gezien en kastanjes op de grond. Wat een raar idee he, dat we hier de herfst in gaan..
We zijn langs de muur , gelegen aan de Avon, gelopen met de namen erin gegraveerd van de mensen die bij de aardbeving om het leven kwamen. Erg indrukwekkend. Er lag een foto van een jonge vrouw van 27 jaar, Rachel Conley en ook haar naam stond op de muur. Dat raakte ons, ze had dezelfde leeftijd als onze dochter Fleurtje nu heeft. Ergens zijn er ouders met zoveel verdriet! :(
Ook nu weer waren we erg ondersteboven van de kapotgeslagen stad en toch, op een of andere manier voelen we ons er thuis. We hopen er voor ons vertrek nog een keer rond te dwalen en een poosje op het plein te zitten waar eens die prachtige Cathedraal in al zijn glorie stond.
Het plein was erg gezellig vandaag, vol met allerlei eettentjes, veel toeristen een bonte verzameling van veel culturen. We hebben er heerlijk gezeten.
Afijn, terug met de bus. Aan de busschauffeuse gevraagd of ze ons wilde waarschuwen als we bij Breens Rd in de buurt kwamen en ze stopt speciaal voor ons bij deze weg, terwijl op dat punt geen halte was. Wat lief!
En oh, wat een heerlijkheid om thuis gekomen, meteen te kunnen aanschuiven aan de dis, dankjewel Heleen xx.
Morgen gaat weer een mooie dag worden……..wordt vervolgd.