29 Maart 2017 - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 29 Maart 2017 - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

29 Maart 2017

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

29 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Matamata

Woensdag 29 Maart 2019
Vannacht op jacht geweest op een Cicada, soort krekel, maar deze maakt een veel meer snerpend geluid.. Er zat er dus eentje in de keuken…. Niet fijn. Zodra je in de buurt kwam hield hij op en zodra je je slaapkamer weer inging, begon hij weer :( Uiteindelijk wel in slaap gevallen.
Om half 10 vertrokken in de stromende regen, een autorit van ongeveer twee uur, was een soort van dodemansrit….. keiharde regen, veel vrachtwagens, een stuk smalle weg, slecht aangelegd, met een schuine afgrond……brrrrr. Dankzij de ontzettend goede chauffeur ( dit moet ik van Ruud schrijven) zijn we er veilig door gekomen.
Van de omgeving weinig gezien, bovenin de heuvels was het zelfs helemaal mistig, omdat je in de wolken kwam.
Waar zijn wij naar toe geweest? ……….tromgeroffel……… naar Hobbiton, the Movie Set! Van Lord of the Rings!
Wat ontzettend gaaf om daar te lopen en alles met eigen ogen te zien, werkelijk; GENOTEN.
We werden een stuk met de bus er heengereden, want het is een vrij groot terrein en rondgeleid door een zeer enthousiaste dame die zelf uit Chicago kwam en bijzonder begeistert was om het zo maar te zeggen. Ze wist er alles over te vertellen, heel leuk.
Wat een ontzettend leuke ervaring.
Natuurlijk uitgebreid foto’s gemaakt. Enig dat we dit ook hebben kunnen doen. Beetje jammer van de regen, was af en aan, maar ja, ondanks dat was het geweldig!
Op de terugweg was het droog, nu weer veel moois gezien onderweg.
Even gestopt in het plaatsje Te Aroha voor een boodschapje en bij de Karangahake Gorge, waar we al eerder waren deze week. Nu was het water bruin en woest van de vele regen, mooi gezicht.
Thuis gekomen lekker in de jacuzzi, met uiteraard een wijntje erbij :)
Opnieuw een echte Nieuwzeelandse roast meal gegeten, men men, zeer smakelijk!
Thuis, ons logeerthuis dan, moest het tweeliterpak Cookies and Cream Ice Cream op……….
Hemels ijs……….
Wat een leuke dag weer.
Morgen vliegen we terug naar Christchurch.

• 29 Maart 2017 - 13:12

Karen:

Wat een prachtige ervaring om in dat decor te kunnen rondlopen.
    Superleuk!
    Nog veel plezier de komende dagen!

• 31 Maart 2017 - 11:12

Marly:

Hé hobbits, gaaf zeg, wat zien jullie ontzettend veel, wat een indrukwekkend allemaal, het landschap in New Zeeland is echt geweldig, zo'n Cicada hoort daar ook bij(hi, hi) ik zie het al voor me, op jacht gaan en dan hoor en zie je hem niet meer en als je wil gaan slapen dan is hij er weer, pist word je ervan!!