22 Maart 2017 - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu 22 Maart 2017 - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Anneke Geld - WaarBenJij.nu

22 Maart 2017

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

22 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Whakatane

22 Maart 2017
Wat een schitterende dag!
Vanmorgen vroeg op, om op tijd in Whakatane te zijn voor de White Island Tour.
We vertrokken rond 8 uur met een boot richting het vulkanische eiland, Whakaari genoemd door de Maori’s.
Prachtige tocht, heerlijk weer en onderweg dolfijnen gezien, wat is dat toch leuk. Het was ongeveer 1,5 u varen en vanaf de boot met een rubberen boot het eiland op gezet.
Onder leiding van twee gidsen over het eiland gelopen met onze helmpjes en maskers op :)
Zwavellucht en hitte, heel bijzonder. Ruig landschap, niets kan er groeien vanwege de zwavel. Mooie plaatjes geschoten, een hele leuke ervaring.
Na zo’n 2 uur weer op de boot en een stukje langs het eiland gevaren, een kolonie Jan van Gents waren gezeteld op het enige stuk groen op de heuvel.
Toen op volle kracht weer terug naar Whakatane ( spreek uit fakkatane). Ook nu weer veel dolfijnen, nog grotere dan de eerste die we zagen.
We waren alle vier vermoeid, van de terugvaart niet veel meer gezien, we sukkelden in slaap :):):) lol.
Hup onze auto in en op zoek naar een motel. Mooie accommodatie gevonden, ruime zitkamer met twee slaapkamers, we verwennen ons hiermee, want de afgelopen twee nachten ging het slapen wat minder.
Deo en ik lagen op een bedbank……een kuil, veren en dun matrasje, geen succes. Lekker dicht tegen elkaar aan, dat dan weer wel :) De eerste nacht werden we om 3 u wakker van pijn in onze ruggen. Bedbank ingeklapt en met matrasje op de grond geslapen. Veel beter, maar niet ideaal.
Afijn, de rest van de middag heerlijk gerelaxt in het motel en daarna bij KFC een hapje gegeten.
Moe en voldaan, op tijd naar bed.

• 22 Maart 2017 - 10:41

Hannie:

Hoi hoi,

Wat een leuke verslagen oh oh wat is het daar mooi!
    En....wat benutten jullie toch iedere dag , fijn hoor!
    Die foto op het vliegveld van Deo met hoed ,,,SUPER,,!
    Hier schijnt ook het zonnetje...maar wel om het vriespunt in de nacht!
    Blijf genieten van alles ...tot de volgende mail hè!
    Liefs van mij , Hannie.

• 31 Maart 2017 - 11:30

Marly:

je waant je toch in een film met zo'n masker op, stinkt wel die zwavel, prachtige foto's hebben jullie gemaakt. en die dolfijnen! ik wil ook!!!!!!!! ik heb dat in Canada meegemaakt, je hart smelt als je die vrolijke bende met de boot ziet meevaren, liefs, Marly